fredag 30 maj 2008

nerklippning av väven

Nu gick det inte att väva längre - äntligen! Det är inte så kul att väva med plädgarn i det här vädret - varmt, dammigt och allmänt jobbigt.



Men garnlagret minskade lite och jag tömde (nästan) en av mina plastlådor på grått ullgarn.



Och här är resultatet än så länge - det blev 3.7 meter mörkgrå och 3 m ljusgrå råväv.


Jag provvävde lite i början - provet till höger är mörkt rödbrunt men jag valde det mörka och det ljusa gråa till slut, det är samma kvalite. Olika märken och olika färger kan krympa olika mycket och risken är stor att man får bubbeltyg - istället för något vadmalsliknande som jag hade tänkt mig.



Och så dök det upp en ufo! Det här blir nog den sista bilden ni får se på den på en stund - presenter skall vara hemliga tills mottagaren har fått den i varje fall :-) Jag hoppas den blir klar till den stora dagen men med det här vädret - sol och uppemot 25 grader - ser det lite dåligt ut...

Inga kommentarer: