onsdag 14 maj 2008

bloggfika

Inbjudan till bloggfika

Ni är härmed högtidligen inviterade till jubileumsfika på lilla torpet lördagen den 24 maj mellan kl 14 och 18.



För några dagar sedan skrev jag mitt 100 inlägg här på bloggen - det behöver firas! Funderade en stund på att lotta ut garn eller så - men tyckte det var bättre att bjuda på kaffe och bullar :-) Och så skulle det vara riktigt trevligt att få träffa er som finns bakom ip-adresserna - några av er känner jag redan privat men merparten är fortfarande bara en ip-adress...

Jag tänkte ta med mig - förutom fikat då - spinnrock, fibrer och sländor. Den som vill kan testa Louets spinnrock eller kolla IRL på något av det jag har skrivit om på bloggen. Ja - inte stora vävstolen då förstås - men gärna kardmaskinen (om jag har kvar den), brickvävning eller något annat ni tycker skulle vara kul. Säg bara till så skall jag försöka ordna det. Det går också bra att snida ett linfäste där - eller en spinnkrok? :-)




Ni är alla som sagt mycket välkomna den 24 maj och ni får förhoppningsvis träffa flera likasinnade - inte bara lilla mig :-)

Lilla torpet ligger i skogen inte så långt från Horred i Marks kommun och det går att ordna primitiv övernattning om ni reser långt. Vägbeskrivningen skickar jag på mail till de som anmäler sig, min adress finns uppe till höger.

Välkomna!

6 kommentarer:

Agneta sa...

Låter jättetrevligt. Tyvärr hinns inte, annars så hade jag drabbat dig:-)

Tina sa...

Hmmm, det tar bara 4.5 timmar att köra dit från mig... :)

Vilket trevligt sätt att fira bloggen på - hoppas det blir många jubilanter!

textil sa...

Med "bara" 4.5 timmar hinner du ju hit, fika och sen hem igen på samma dag! Det går väl finfint? :-))
Det hade varit kul om ni kunde ha varit med men vi får nog ses i något annat sammanhang än en fika kanske?

Mångsysslare sa...

Skulle gjerne kommet, men har for fullt opp her hjemme. Takk for innbydelsen!

Lise-Lotte sa...

Vad trevligt! Jag hade jättegärna kommit, men jag bor tyvärr lite väl långt bort.

textil sa...

Hm - det verkar nästan som om merparten av de som läser bloggen bor långt borta? Internet i ett nötskal :-)
Men finns det någon som bor närmare så är ni varmt välkomna!