lördag 28 februari 2009
fynd på Blocket
tisdag 24 februari 2009
glittrigt garn 2
lördag 21 februari 2009
länkar
Jag borde ha lite bättre koll på vem som länkar till bloggen här men nu är det som det är...
Här kommer i varje fall en liten lista över bloggar som har skickat besök till mig de senaste veckorna. Har jag missat några - mycket troligt - så lägg till en länk i kommentarerna.
Jag funderar också på att ha någon typ av markering för något jubileum snart men räknarna på bloggen fungerar lite hur som helst (det händer jag får kommentarer utan att räknarna har registrerat något besök alls). Inget att lita på alltså men det verkar som om en 40-50 läsare följer bloggen mer eller mindre regelbundet - mycket trevligt tycker jag. Jag är faktiskt lite överraskad över att ni är så många som vill läsa och tycka till om det jag skriver - stort tack för det!
http://mc-chicksomsticks.blogspot.com/
http://zmul.blogspot.com/
http://e-zignz.blogspot.com/
http://www.virkstina.blogspot.com/
http://oliviastickar.blogspot.com/
http://windwraith.blogspot.com/
http://versponnen-verwebt.blogspot.com
http://lenis07.blogspot.com
http://tvarsla.blogspot.com/
http://b-eugy.blogspot.com/
http://kdblogg.blogspot.com/
http://elisestextilsida.blogspot.com/
http://beyenburgerin.wordpress.com/
http://loppberga.blogspot.com/
http://haasileinswarmhalt.blogspot.com/
http://jennies.blogg.se/
http://andrummet.blogspot.com
http://maangsysslare.blogspot.com/
http://madeinhagn.se/
http://allalivetsgodasaker.blogspot.com/
http://mittuniversum.wordpress.com/
http://loppberga.blogspot.com/
http://texstil.blogspot.com/
Här kommer i varje fall en liten lista över bloggar som har skickat besök till mig de senaste veckorna. Har jag missat några - mycket troligt - så lägg till en länk i kommentarerna.
Jag funderar också på att ha någon typ av markering för något jubileum snart men räknarna på bloggen fungerar lite hur som helst (det händer jag får kommentarer utan att räknarna har registrerat något besök alls). Inget att lita på alltså men det verkar som om en 40-50 läsare följer bloggen mer eller mindre regelbundet - mycket trevligt tycker jag. Jag är faktiskt lite överraskad över att ni är så många som vill läsa och tycka till om det jag skriver - stort tack för det!
http://mc-chicksomsticks.blogspot.com/
http://zmul.blogspot.com/
http://e-zignz.blogspot.com/
http://www.virkstina.blogspot.com/
http://oliviastickar.blogspot.com/
http://windwraith.blogspot.com/
http://versponnen-verwebt.blogspot.com
http://lenis07.blogspot.com
http://tvarsla.blogspot.com/
http://b-eugy.blogspot.com/
http://kdblogg.blogspot.com/
http://elisestextilsida.blogspot.com/
http://beyenburgerin.wordpress.com/
http://loppberga.blogspot.com/
http://haasileinswarmhalt.blogspot.com/
http://jennies.blogg.se/
http://andrummet.blogspot.com
http://maangsysslare.blogspot.com/
http://madeinhagn.se/
http://allalivetsgodasaker.blogspot.com/
http://mittuniversum.wordpress.com/
http://loppberga.blogspot.com/
http://texstil.blogspot.com/
torsdag 19 februari 2009
en skinnfäll
onsdag 18 februari 2009
den nya generationen spinnare
fredag 13 februari 2009
på studiebesök
tisdag 10 februari 2009
nygamla spinnrocken har kommit hem
De senaste dagarna har jag kört bil igen - obefintlig snöröjning, mycket trafik och en resa som tog dubbel så lång tid som vanligt....Den här bilden är tagen just den kvarten det var något så när rimligt väder. De resterande 25 timmer var det snökaos, halka och ungefär 20 km/t som gällde. Usch ja.Nästa gång vill Maren lära sig att väva med garnet hon har spunnet... jag har en känsla av det kommer att gå lika snabbt att lära sig det!
tisdag 3 februari 2009
glittrigt garn
måndag 2 februari 2009
raggsocksgarn
onsdag 28 januari 2009
mera om Louets kardmaskin
Någon som har jämfört hur mycket skräp olika kardmaskinstyper får med sig eller sorterar bort under kardningen? Jag gillar Louets kardmaskin framför allt för att den är så snabb och effektiv att karda med men det hade varit kul att testa några flera märken förstås. Den andra kardmaskinen som jag testade lite mera grundligt har jag skrivit om här och här.
söndag 25 januari 2009
att rengöra en kardmaskin
Det sägs att man inte kan/behöver öppna den här sortens kardmaskiner men jag tyckte nog att den gick lite trögt... så jag skruvade loss de skruvarna som fanns.
måndag 19 januari 2009
mera provspinning
fredag 16 januari 2009
dags för provspinning
lördag 10 januari 2009
att rengöra en spinnrock
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)