torsdag 25 september 2008

får och höst

Jag har varit på en liten resa och så här vackert var det vid den lilla sjön i förra veckan. En strålande höstdag med många färger och mycket ljus.



Det här är utsikten från stugan där jag höll till - här kunde jag njuta av tystnaden, virka lite på filtarna och ta det lugnt.



Men så blev jag störd av fårens bjällror :-) Det är får som släpps ut i markerna på våren och hämtas hem på hösten. De är skygga och inte vana vid folk längre - jag hann aldrig ta några bra bilder.



De här fåren är däremot inte skygga - de är vana att få gammalt bröd av folk som går förbi och verkar inte ta skada av det.



Och så får de hö förstås.



Det är från de här fåren jag fick ullen jag har skrivit om här och här.



Även om de går på inhägnade områden och inte lösa långt uppe i fjällen så har de god plats att röra sig på. De små vita prickarna längst bort på det gröna fältet är får. Och det är inget att säga på utsikten här heller...

3 kommentarer:

Tvärslå sa...

Vilken underbar plats ... man blir liksom stum när man ser att det finns så härliga ställen.

Mångsysslare sa...

Så herlig det så ut der. Skulle gjerne tilbragt litt tid på et fredelig sted, jeg også. Det er litt mer styrete hos oss som har mange dyr og barn som hele tiden trenger oppmerksomhet. Utsikt som er i nærheten av så vakker har vi heller ikke.

textil sa...

Ja det är mycket vackert där - speciellt under hösten!