söndag 14 september 2008

nätshopping 3

Som tur finns det också nätbutiker som fungerar som de skall. Även de kan förstås råka ut för förseningar och olika problem, skillnaden att hos de bra nätbutikerna får man tydliga och snabba besked. Jag har goda erfarenheter med både Spinspiration och Spinnvilt - från Spinnvilt fick jag till och med ett lite härvträ som plåster på såret en gång. En mycket trevlig överraskning när jag öppnade paketet med den nya sländan (som kom som ersättning för en som hade gått sönder).



Lite sämre erfarenheter har jag med fibrecrafts.com till exempel - eller för att vara exakt; de har inte svarat på min beställning alls och vill inte skicka varorna före jag accepterar fraktkostnaderna. Men når de inte skickar någon förfrågan, kan jag heller inte svara... så de är tydligen inte sååå intresserade av att sälja till Sverige.
Den absolut sämsta erfarenheten var tjejen som tog betalt men som aldrig skickade några varor, sånt händer också tyvärr.




Bilderna i det här inlägget är alla av fibrer från Spinspirations fiberklubb. Det är faktiskt riktigt trevligt att få olika handfärgade fibrer i posten då och då. Det här är förra omgångens "Glad", "Harmonisk" och "Avundsjuk". Och med alla mina nya sländor borde jag snart få lite snygga garner kan man tycka :-)

Inga kommentarer: