torsdag 11 september 2008

nätshopping 2

Mitt senaste försök på att handla på nätet - det här är två Golding sländor. De kom i ett jättepaket från USA - jag beställde de den 4 sept och de kom i dag den 11 sept så det var helt ok. Priset däremot, det är något helt annat! Den lilla kostade 39 $, den lite större 68$ och de ville ha hela 25$ för frakten. Ja och så tullavgiften då som gick på 317 SEK - 1196 SEK blev det för två sländor... Man kan fundera på om mitt garn nu kommer att bli så fantastisk mycket bättre att det var värt det (eller om det faktiskt är hantverkskunnandet som avgör hur garnet blir??).



Här ligger sländorna på min kudde (som ni troligen har sett som bakgrund förr). Från vänster den lilla Golding-sländan, den lite större också från Golding. Nummer 3 är för närvarande min favoritslända - 130 kr från Spinspiration tror jag och om jag inte missminner mig het den Barebones eller något liknande. Längst upp en Kundertslända som jag inte gillar alls tyvärr. Problemet med Kundertsländan är dels att den är vaxad med ett vax som ger mig häftiga utslag - även genom jeanstyg - och att kroken står åt fel håll (för mig måste jag nog tillägga).



Och här ovan skulle det ha varit en bild på mina tyska sländor som jag beställde från Schönwolff den 19 augusti . "Die Ware ist versandbereit" fick jag besked om den 24 augusti. Kul tänkte jag - då kommer de nog snart. Men jag har fortfarande inte fått några sländor - bara ett svar på min efterlysning där han förklarar att han har ett hobbyföretag och att det kan bli förseningar. Sländorna skulle ha skickats för ett par dagar sedan så jag hoppas de dyker upp.

Inga kommentarer: