fredag 7 mars 2008

virknålar med ljus

Nu har jag köpt nya virknålar med stort handtag som jag letade efter för några veckor sedan. De är köpta hos Garnkorgen - en nätbutik med mycket trevlig service. Jag har bara virkad 10 luftmaskor eller så än så länge men det känns som om de är sköna att arbeta med.



Själva grejen med virknålarna är förstås att de har ljus :-) Man skall i teorin i varje fall, kunna sitta och virka i ett mörkt rum, i en bil eller om man har dåligt syn. De här nålarna är en present till en person just med dåligt syn så vi får se om de fungerar. Ljuset är rätt så skarpt så det borde underlätta men man vet ju aldrig. Jag skall testa lite mera i kväll...

2 kommentarer:

Arachne sa...

Måste...ha... virknål...med...ljus... NU!!!

Inte för att jag virkar i mörker så ofta, men det är bara en sån där pryl som jag...vill äga! :-D

Anonym sa...

Hejsan
Var kan man köpa dessa virknålar med ljus
Bästa hälsningar
Mona