fredag 21 mars 2008

trevliga loppisfynd


Jag har också hunnit med att fynda på loppis under påsk. En nystvinda - eller överdelen av en kanske jag skall säga med hållare för nystanet i mitten och reglerbar storlek. Loppismannen skulle leta upp foten lovade han. Dessutom hittade jag en annorlunda spolställning för tre spolar - ett hemmabygge från Nordmöre sa han. För mig visar de att det inte alls är länge sedan spinning var en vardaglig och allmän aktivitet på gårdarna - och sa hoppas jag förstås att mina spolar passar :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Spolställningen liknar mitt hemmabygge för att kunna varpa från nystan (centerpull balls). Fungerar mycket bra när man inte har garnet på spolar.

textil sa...

Vore trevligt att se din spolställning! Har du några bilder? Blir det samma princip som för en nystkrok kanske? Har lite svårt att se det framför mig hur det blir...