söndag 25 oktober 2009

ljusstake i luffarslöjd

Det är mörkt och trist väder här idag. Dags att börja fundera på ljusstakar :-) Det här är en häftig modell i luffarslöjd från Ulla i Dammshult.



Jag har berättat om Ullas luffarslöjd tidigare - hon gör annorlunda och framförallt snygga saker!




Jag gillar foten på ljusstaken!



Och storleken! Passar perfekt för mig som inte gillar att ha ljusen bordet :-)



Såhär ser den ut ovanifrån. Det är faktiskt jättesvårt att ta snygga bilder av luffarslöjd - sakerna är så luftiga och transparenta så man ser mest bakgrunden... Jag har flera saker av Ulla som jag skall försöka fota en dag jag har god tid - förhoppningsvis kan man då se allt det skira och tuffa och solida och det levande i hennes alster. Vill man se sakerna på riktigt kan man ta kontakt med Ulla på dammshult - at - telia.com och hennes nystkrokar kan man också köpa hos Stäkets hantverk

Inga kommentarer: