söndag 9 november 2008

fräcka fåret

Någon kanske har märkt att det har kommit en ny bild här på bloggen? Det är "fräcka fåret" - den nya logon som K-G Gyllensvärd har gjort åt mig. Jag gillar den! K-G Gyllensvärd är egentligen tecknare även om han gör mycket annat. Jag har tidigare berättat om hans båtar, fåglar och Göteborgshandduken - ni kan läsa om det här och på K-Gs egen blogg.

Fräcka fåret kommer att bli min nya logo - inte så att jag egentligen har haft någon förut... men jag tycker den passar mig bra. Ett får som är lite chockad över att någon kan använda syntetfibrer kanske? Eller som minsann vill göra som det själv tycker och som inte hör hemma i 1800-talets hemslöjd men på 2000-talet? Ringen i örat kan väl symbolisera lite av den känslan?

Apropå modern - jag har precis anmält mitt intresse av att få vara med på spinnkursen Pluckyfluff troligen skall hålla i Lillehammer 2010. Det är väl modern hemslöjd om något :-)
Mera info om spinnkursen finns på Spinnvilts hemsida.

2 kommentarer:

Lise-Lotte sa...

Alldeles underbar fårteckning!!!

textil sa...

Tack!
Jag gillar den mera och mera ju längre jag tittar på den :-)