fredag 24 oktober 2008

ufon och projekt

Jag röjer här hemma och hittar lite av varje :-) Påsar med färgad ull tex. De här är köpta på någon julmarknad för många år sedan. Snygga färger men ullen har ungefär samma känsla som stålull. Det var nog något som gick fel under färgningen här men jag förstod aldrig det den gången...



En låda med varpflätor hittade jag, de var en gång tänkta till något...



En hög med påtade snoddar som skulle bli sittdynor...




Och dagens överraskning från ett byte: olika sorters ull som skall färgas under jullovet. Det ser jag fram emot - nu hoppas jag bara att färgerna jag beställde på nätet kommer före jul. Ett mycket bra byte var det oavsett :-)



Men i verkliga livet sitter jag tyvärr mest på olika väntrum inom sjukvården. Den här korgen hittade jag på det senaste så väntetiden gick lite snabbare där och blev lite trevligare. Men jag fick inte med mig det stickade hem :-)

Ett litet tillägg: Den förstörda ullen blev alltså köpt sådär - av en textilkonstnär med egna får.

2 kommentarer:

Mångsysslare sa...

Hvilken herlig ide med strikkekurv på venterommet. Håper det blir mer utbredd. Til og med skulle nok våge meg på å strikke hvis det bare dreier seg om en rad.
Mye herlig ull du har også. Lurer litt på hva som gikk galt med fargingen for deg.

textil sa...

Jag var nog lite otydlig här - ullen är alltså köpt färdigfärgad av en textilkonstnär (med egna får) så jag vet inte alls hur den kunde bli såhär hård. Ett typiskt felköp var det i varje fall ;-)