torsdag 27 augusti 2009

på spinnträff

För ett par veckor sedan var jag på spinnträff - mycket trevligt! Här och här finns det lite mera att läsa om den spinnträffen.



Och den här veckans spinnträff var också mycket trevlig. Vi kardade och spann och pratade... ja, ni vet hur det brukar gå till ;-)



Från Lena fick jag med mig alpackaull - tusen tack snälla Lena! Det skall bli många trevliga spinnstunder med det här och förhoppningsvis tjusiga alster så småningom! Mycket fin ull även om det förstås är med en hel del skräp, korta fibrer och annat som skall sorteras bort.



Mängder med alpackaull fick jag :-)



Och så det lyxigaste av allt - ospunnen silke från Thailand. Det glänser och är så vackert, så vackert. Det är nästan synd att väva eller sticka upp det, jag skall fundera länge och väl på om det skall bli något eller om det faktiskt är snyggast precis som det är.

2 kommentarer:

Birgith sa...

Oh vilken lyster på silket. Jag har också "hämtat" alpackaull (sadelull) som skall färdigsorteras. Mjukt och gott, härligt att spinna.

textil sa...

Jag har så smått börjat sortera alpackaullen och idag fick jag en påse finull som jag skall testa att blanda med - det skall bli spännande att se hur det går.