torsdag 20 december 2007

god jul!

Nu skall jag resa bort över jul och nyår så en resväska tyckte jag passade bra som illustration till det. Resväskan ovanför är inte min men Ullas. Mer om hennes nystkrokar och vad hon annars gör finns under etiketten luffarslöjd. Ulla vävde resväskan på vävstol för ett par år sedan. Jag vet inte precis hur hon gjorde det - det känns lite omöjligt :-) men hon klarade av det.



Här är en annan vy där mönstret syns bättre. Det är koppartråd i olika färger. Den var inte lätt att fotografera - genomskinligheten ställde det till det för mig och det var inte lätt att få fram de glänsande trådarna. Jag får väl klara mig med min gamla vanliga resväska under julen - men det hade varit kul att ha en sån :-)

God jul och gott nytt år till alla läsare! Om jag inte lyckas blogga från mobilen blir det tyvärr tyst härifrån fram till över nyår någon gång.

Inga kommentarer: